Artróza

Degenerativní, pomalé a progresivní onemocnění hyalinní chrupavky synoviálního kloubu. K artróze vedou všechny stavy pozměňující strukturu a funkci hyalinní chrupavky a tkání, které ji obklopují  ( artróza primární , postdysplastická, poúrazová, u revmatických  a systémových onemocnění, po kloubní infekci....)

Terapie artrózy

INTRAARTIKULÁRNÍ CHONDROPROTEKTIVA - kyselina hyaluronová

Kloubní synoviální membrána ( synovialis ) produkuje vazkou látku zvanou synoviální tekutina, která uvnitř kloubu působí jako lubrikant. Tlumí nárazy a zabraňuje bolestivému tření a opotřebovávání kloubů. Synoviální tekutina obsahuje i kyselinu hyaluronovou, která má kromě lubrikační funkce ještě za úkol vyživovat chrupavku. Následkem degenerativního opotřebení kloubu ( artrózy ) se snižují funkce synoviální tekutiny. Intraartikulární aplikace kyseliny hyaluronové kloub promazává, tlumí nárazy. Díky tomu ustupuje bolest a zlepšuje se pohyblivost kloubu.

Existuje řada léčebných protokolů s jedno či vícenásobnou aplikací dle typu preparátu.

ACP METODA – léčba krevními destičkami

O metodě:

Bílkoviny krevní plazmy regulují léčebný proces artrózy. Mnoho bílkovin se odděluje z krevních destiček. Krevní destičky jsou v klidové fázi neaktivní. Narušením cévní stěny při odběru krve dojde k jejich aktivaci a uvolnění prospěšných bílkovin a růstových faktorů.
Autologní upravená plasma (ACP) je koncentrát krevních destiček, kmenových buněk a růstového faktoru vytvořeného z vaší vlastní krve. Zvýšená hladina růstového faktoru optimalizuje prostředí potřebné pro uzdravení.

Jak léčba probíhá? Lékař odebere 15ml periferní krve z Vaší paže za použití malé jehly a originální, speciálně navržené stříkačky Double Syringe System. Poté se krev  odstředí ve speciálním zařízení, kde se oddělí a zkoncentrují krevní destičky, kmenové buňky a další přínosné růstové faktory z krve. Plasma, která obsahuje tyto destičky se poté aplikuje do léčené oblasti. Díky použití Double Syringe Systému je zcela vyloučena kontaminace krve mezi odběrem a zpětnou aplikací do místa zranění nebo poškození. Celý proces produkce ACP obvykle netrvá déle než 20 minut.

Indikace:

Artróza velkých kloubů I. až III. stupně

Poranění šlach a vazů ( podvrknutí kloubu, natažení svalu, ruptura Achilovy šlachy, čerstvá poranění menisků, vazů....)

Úponové bolesti ( tenisový loket, patní ostruha.....)

Jedná se o nadstandardní léčebnou metodu, léčba není hrazena zdravotní pojišťovnou.